Quizfrågor med Instagram

Firar jul i mitt älskade Oxford. En av mina favoritsysselsättningar här är att promenera och bara insupa alla vackra vyer. Jag tröttnar aldrig!

Den här gången bestämde jag mig spontant att spela in videoquizfrågor till mina elever. Lite knasigt kanske, eftersom jag i år inte undervisar i engelska, men... Resultatet (hittills) är 10 quizfrågor som du, om du vill använda dem, hittar i Insta-flödet uppe till vänster eller, genom att söka med hashtaggen #lättarelärandeenglish direkt på Instagram.

Jag garanterar inte att de är totalt fria från uttalsfel eller grammatikmissar och svaren får du googla tillsammans med eleverna, men jag hoppas att du kan och vill sprida lite litterär allmänbildning till dina elever, eller bara ha lite trevligt själv. :D

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inspelningsverktyg till ChromeBook

Classroomscreen - ett sätt att strukturera lektionen

Recension av Wallbergs Lektionsdesign - en handbok