Elevrådet - De 5 största fördelarna med Frixion-pennor

OBS! Följande inlägg är INTE sponsrat!

Förra året hittade jag Frixion-pennorna från Pilot och blev kär på riktigt! Jag köpte MASSOR av olika färger, överstrykningspennor och "tuschpennor" och plötsligt blev det KUL att anteckna!

Jag är ju inte bara lärare utan pluggar också, och nu blev standardutrustningen till föreläsningarna ett anteckningsblock och ett tjockt pennfack istället för datorn. Jag har verkligen försökt att lära mig att anteckna på datorn och testat en massa olika program och appar, men trots allt går det snabbare och jag får med mer när jag skriver och ritar på vanligt papper.

Varför är Frixion-pennorna så bra då? 
  • 5. De finns i många färger och modeller för att fylla många funktioner.
  • 4. De har cool design.
  • 3. Man kan köpa refiller i stället för att köpa nya pennor. Bra för ekonomi och miljö.
  • 2. De är sköna att skriva med.
  • 1. Man kan sudda!


Det finns några nackdelar också. Faktiskt.

"Tuschpennorna" är lite bleka i pigmentet och varar inte så länge. Finns ingen refill. Samma gäller tyvärr för vissa av överstrykningspennorna jag köpt. Men vanliga överstrykningspennor varar ju inte heller för evigt och det faktum att jag kan sudda ut om jag strukit över fel eller om jag ska lämna tillbaka boken väger upp det.

Men "bläckpennorna"! Ååååh, vad jag gillar dem! Jag beställde mina första på nätet från PenStore, men nu kan man köpa dem på massor av andra ställen. Billigast hittills har jag hittat dem på GeKås i Ullared, där de inte kostar mer än en vanlig bläckpenna gör på bokhandeln. Dock är utbudet av färger begränsat där.

Ps: Kolla länken ovan för coolt trick!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inspelningsverktyg till ChromeBook

Classroomscreen - ett sätt att strukturera lektionen

Recension av Wallbergs Lektionsdesign - en handbok